lunes, 12 de mayo de 2014

PARTS D'UNA SESSIÓ

PARTS D'UNA SESSIÓ


Tota la sessió de psicomotricitat és una àrea simbòlica, una escena on el nen representa (torna a presentar) la seva història relacional profunda, i pot transformar-la i transformar-se gràcies a l’actitud empàtica del psicomotricista.



En la Pràctica Psicomotriu Aucouturier, es proposa una seqüència de cinc fases en les quals s’organitza cada sessió:

Ritual d’entrada: 

Les sessions comencen amb la acollida dels infants. Seient-los en rotllana es fa un repàs de les normes de funcionament. 

Les normes pautades per Bernard Aucouturier (2004) són no fer-se mal ni fer mal a ningú, respectar el material i sobre tot “jugar com si…”. 


Fase d’impulsivitat:

Aquesta fase consisteix en la proposta d’alguna activitat o joc per al desbloqueig tònic i escalfament del cos.  Tot seguit en cada sessió el psicomotricista prepara una muralla de material tou la qual els infants han de destruir.

Els nens i nenes a partir de la destrucció d’aquesta muralla es descarreguen emocionalment. El fet de destruir-la permet superar les barres internes i poder desenvolupar el joc lliure i espontani.


Fase d’expressivitat motriu:

En la fase d’expressivitat motiu és quan s’inicia  una activitat molt impulsiva. Els infants gaudeixen i passen per els diferents espais muntats, adaptant els seus moviments i el seu cos a les diferents opcions que estan distribuïdes per la sala.





Fase de representació:

En aquesta fase es tracta de representar l’acció viscuda amb diferents tècniques com poden ser el modelatge, el dibuix o les construccions. Per tant, la representació engloba tota la funció simbòlica i l’expressió de les emocions viscudes durant la sessió.



 
Ritual de sortida:


En el ritual de sortida s’inicia amb la recollida del material sense joc. Es torna a realitzar una rotllana per a fer un recull del que s’ha fet durant la sessió, és aquí on s’identifica a cada infant en la seva individualita.


L’objectiu d’aquesta fase és reassegurar el trànsit del viscut motriument i emocionalment durant la sessió. 


1 comentario: