miércoles, 14 de mayo de 2014

PRÀCTQUES PSICOMOTRIUS

PRÀCTIQUES PSICOMOTRIUS

Pel que fa al mètode Aucouturiertrobem dues besants les quals és mostren a consinuació:


Pràctica psicomotriu Educativa-preventiva

Aquest tipus de pràctica consisteix en la creació d’un espai que proporciona seguretat a l’infant i que afavoreix el plaer del moviment, el plaer d’intercanviar i comunicar emocions i sentiments i, el plaer de descobrir aspectes interns i recrear-los.

L’ús d’aquesta pràctica afavoreix la maduració psicològica de l’infant a través del cos, per tan, és una pràctica d’acompanyament a l’expressivitat motriu.

L’escola infantil (de 0 a 6 anys) és l’entorn més apropiat per realitzar aquest tipus d’intervenció, encara que, és positiu que els infants amb algun retard en el seu desenvolupament psicològic la segueixin realitzant-la durant uns anys més en aquest àmbit escolar.

Objestius:

-Facilitar la maduració de l’infant.
-Donar suport al procés d’integració per reafirmar la identitat i unitat de l’infant.
-Alliberar l’expressivitat.
-Proporcionar seguretat davant les inquietuds internes.
-Desenvolupar la funció simbòlica a través del joc.


Pràctica psicomotriu Rehabilitadora-Terapèutica

La pràctica psicomotriu rehabilitadora-terapèutica és una estratègia per a desbloquejar per una banda, els processo maduratius de la construcció de la personalitat i, per altre banda els processos de diferenciació i integració a través de la sensoriomotricitat.

A partir d’aquesta pràctica s’ajuda a l’infant a desenvolupar les dificultats cap a l’expressivitat motriu i a reapropiar-se de la seva pròpia historia interna per a poder expressar les seves inquietuds, emocions i sentiment. Aquesta dificultat d’expressivitat afecta a la maduració tònic-emocional, psicoafectiva i simbòlica del nen o nen. 

Objectius:

-Comprendre l’expressivitat de l’infant.
-Cconstruir la representació simbòlica a partir del joc.
-Restaurar el plaer d’expressar-se.
-Potenciar la seguretat interna de l’infant, ja que al no haver aquesta seguretat l’infant no pot desenvolupar la simbolització per la via corporal.
 




No hay comentarios:

Publicar un comentario